Burmistrz
Jerzy Zakrzewski
tel. (034) 31 00 150
e-mail:
Dyżury: Burmistrz przyjmuje interesantów we wtorki od godz. 14:00 do godz.16:00
- Do kompetencji burmistrza należy realizacja wszystkich zadań i czynności wynikających z ustaw, rozporządzeń, uchwał rady i innych przepisów prawa służących realizacji zadań publicznych gminy.
- Na podstawie dokonanego podziału zadań do właściwości burmistrza należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami gminy;
- reprezentowanie gminy na zewnątrz;
- składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
- udzielanie pełnomocnictw procesowych;
- wykonywanie uchwał rady oraz przedkładanie na sesjach rady sprawozdań z ich wykonania;
- prowadzenie gospodarki finansowej gminy;
- współpraca zagraniczna;
- współpraca z organami samorządu terytorialnego;
- przeciwdziałanie klęskom żywiołowym oraz usuwanie ich skutków;
- ochrona porządku publicznego;
- ochrona informacji niejawnych i ochrona danych osobowych;
- zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przepisami prawa, regulaminami oraz uchwałami rady.
- Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad wymienionymi komórkami organizacyjnymi urzędu:
- Wydział Finansowy;
- Urząd Stanu Cywilnego;
- Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
- Służba BHP;
- Samodzielne stanowisko ds. kontroli wewnętrznej;
- Samodzielne stanowisko – radca prawny;
- Samodzielne stanowisko ds. rozliczenia projektu;
- Inspektor do spraw obronnych.
- Burmistrz sprawuje także bezpośredni nadzór i koordynuje działalność następujących jednostek organizacyjnych gminy:
- Miejski Ośrodek Kultury;
- Ośrodek Sportu i Rekreacji;
- Biblioteka Publiczna Gminy Kłobuck;
- Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Oświaty Samorządowej;
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej;
- Zarząd Dróg i Gospodarki Komunalnej;
- gimnazja;
- zespoły szkół;
- zespoły szkolno-przedszkolne;
- szkoły podstawowe;
- przedszkola gminne.