Słoneczna Gmina

Do dofinansowania zostały wybrane 4 projekty na łączną kwotę ponad 147 mln zł. Listy projektów wybranych do dofinansowania (grantowych i niegrantowych) oraz imienna lista członków Komisji dostępne są na stronie:
W wyniku weryfikacji złożonych wniosków została sporządzona lista osób zakwalifikowanych do Projektu oraz lista rezerwowa osób zakwalifikowanych do Projektu dostępna w urzędzie.
Zgodnie z Zarządzeniem Nr IR.0050.172.2017 Burmistrza Kłobucka z dnia 20.09.2017 roku w sprawie: ustalenia Regulaminu udziału w Projekcie pn. „Dostawa i montaż odnawialnych źródeł energii na potrzeby budynków mieszkalnych na terenie Gminy Kłobuck” przeprowadzono nabór wniosków – ankiet uczestnictwa w Projekcie w dniach od 2.10.2017 r. do 16.10.2017 r.
We wskazanym terminie wpłynęły 493 wnioski – ankiety, w tym 149 szt. złożono na instalacje kolektorów słonecznych, natomiast pozostałe 344 szt. na instalacje ogniw fotowoltaicznych. Po upływie wskazanego terminu wpłynęło 7 wniosków, które nie będą brane pod uwagę podczas weryfikacji.
Obecnie trwa weryfikacja złożonych wniosków miedzy innymi pod kątem:
- posiadania jakichkolwiek nieuregulowanych, a wymagalnych zobowiązań związanych z własnością lub współwłasnością budynku w stosunku do Gminy Kłobuck lub jej jednostek podległych, a w szczególności zobowiązań podatkowych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg stanu na dzień 30.06.2017 r.
- prowadzenia działalności gospodarczej (energia elektryczna lub cieplna produkowana przez instalację solarną nie może być wykorzystywana na cele działalności gospodarczej).
Została sporządzona lista złożonych wniosków. Można się z nią zapoznać w Urzędzie Miejskim w Kłobucku w Wydziale Inwestycji i Rozwoju w sali sesyjnej lub telefonicznie pod numerem 34 31 00 182.
Zweryfikowane wnioski systematycznie zostają przekazywane wybranej firmie Zielona-Energia.com Klimczyk, Fonfara Sp.J. z siedzibą w Częstochowie przy ul. Krótkiej 29/31, która przeprowadza inwentaryzacje obiektów w celu potwierdzenia możliwości technicznych montażu instalacji fotowoltaicznej i solarnej oraz określenie rodzaju zestawu , a także lokalizacji i doboru paneli.
„Dostawa i montaż odnawialnych źródeł energii na potrzeby budynków mieszkalnych na terenie Gminy Kłobuck”
Na podstawie Zarządzenia nr IR.0050.172.2017 z dnia 20.09.2017 r. Burmistrz Kłobucka ogłasza nabór Uczestników do udziału w Projekcie pn.:
Wypełnione wnioski należy składać w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Kłobucku w terminie od dnia 02.10.2017 r. do dnia 16.10.2017 r.
Informacje ogólne:
Wniosek - zawierający ankietę i deklarację uczestnictwa w Projekcie. Wniosek można złożyć tylko dla 1 rodzaju zestawu solarnego: kolektorów słonecznych lub ogniw fotowoltaicznych.
O zakwalifikowaniu budynku do Projektu decyduje kolejność złożonych wniosków, po spełnieniu następujących warunków:
1. Budynek mieszkalny, na potrzeby którego będzie zainstalowana instalacja solarna, musi:
a. być zlokalizowany na terenie Gminy Kłobuck,
c. być zgłoszony do użytkowania.
2. Stan prawny nieruchomości, na której położony jest budynek musi być uregulowany.
3. Uczestnik nie może posiadać jakichkolwiek nieuregulowanych, a wymaganych zobowiązań związanych z własnością lub współwłasnością budynku w stosunku do Gminy Kłobuck oraz jej jednostek podległych, a w szczególności zobowiązań podatkowych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi - wg stanu na dzień 30.06.2017 r.
4. Energia elektryczna lub cieplna produkowana przez instalację nie może być wykorzystywana na cele działalności gospodarczej.
Lista Uczestników Projektu, z którymi zostaną podpisane umowy przedwstępne, a po uzyskaniu dofinansowania ze środków UE – umowy przyrzeczone, będzie umieszczona na stronie www.gminaklobuck.pl oraz tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miejskiego w Kłobucku wraz z listą rezerwową.
Ostateczna ilość instalacji w ramach zakwalifikowanych do Projektu uzależniona będzie od wartości złożonego wniosku o dofinansowanie i wartości pozyskanego dofinansowania ze środków UE.